PDA

View Full Version : Slow day at Redmond


WildGooseChase
01-10-2003, 08:59 PM
Had a real slow evening at John Redmond today. Saw very few ducks, no canadas, and a boat load of snows. Ended up with one drake mallard between two of us. The snows got up from the center of the lake and headed out feed an hour or so before dark. They were real high before they made it over land. Thought I would give fair warning to those interested.

Ken H
01-10-2003, 09:18 PM
What type of vehicle were you driveing? I think I saw you today.

WildGooseChase
01-10-2003, 09:23 PM
A green explorer........you?

Ken H
01-10-2003, 09:25 PM
Nope wasn't you, saw white full size toyota I believe across the dam. Pretty slim on the ducks at Redmond, has been for awhile. I was in black ford xcab.

WildGooseChase
01-10-2003, 09:28 PM
yeah, I had kind of hoped that the cold might have pushed some new birds in. I hasn't happened yet.

Ken H
01-10-2003, 09:30 PM
You from around this area or just come down here?

WildGooseChase
01-10-2003, 09:35 PM
I live in Lenexa and I've been down there a few times with a friend who did really well out there early in the season. I hope to hunt there more next season.

Ken H
01-10-2003, 09:36 PM
Hopefully the cold will bring more birds and make the ones here move around.

CookedGoose
01-10-2003, 09:40 PM
LOL look at the times on the replys.. Kinda funny..

CookedGoose
01-10-2003, 09:42 PM
Ken H, just thought I would say that I have been seeing a crap load of ducks around the Potwin area while scouting geese. I've been seeing a couple thousand on a regular basis using the big watersheds in the area as well as disced corn and milo fields. Might be worth checking out to see if you could hunt a farmers watershed the last day or somethin. Just a thought.

Ken H
01-10-2003, 09:44 PM
Ducks and geese on lots of ponds but so are the cattle.

WildGooseChase
01-10-2003, 09:46 PM
Hey CookedGoose stay out of our conversation. It's private........haha.......just like a chat room around here.

Ken H
01-10-2003, 09:46 PM
usually called uselessness

WildGooseChase
01-10-2003, 09:49 PM
Did you see all of the stinking geese in the front yard of that house? Right of the road as you're heading to Redmond from I-35. They've been there every time I drive by. They must feed them.

Ken H
01-10-2003, 09:52 PM
They are there all season. usually tons of ducks with them also.

WildGooseChase
01-10-2003, 09:56 PM
Ok that's it next time I'm bringing a a 22 with a silencer and I'm to have a "flat tire" in front of that pond. Oh yeah, I'll also have my track shoes for when the wardens show up.

Ken H
01-10-2003, 09:58 PM
Just have to give me a call, he's my neighbor:Rich:

WildGooseChase
01-10-2003, 10:02 PM
Sounds like a plan. Heck it's practially self-defense.

Ken H
01-10-2003, 10:05 PM
lots of times those geese are right by the road. nothing to it to swat a few and snatch them up PDQ.

WildGooseChase
01-10-2003, 10:10 PM
Who would have the heart to give you hard time if you were to hit a few while "swerving to miss a small child". It wouldn't be right to let the banded ones just go to waste. That's good meat after all.

Ken H
01-10-2003, 10:13 PM
Yeah, just don't swerve into the drink. Next time you're down in this area and you see a black 2000 ford xcab holler at me. better get to bed now, I'm wimping out. Hopefully gonna see some birds tomorrow.